Son

2016/12/20

Wattpad, avagy a fájdalom ötven árnyalata - Első rész



Kedves Mindenki!

Az utóbbi időben ugyan elhanyagoltam a bloggerkedést, de ennek az oka csupán az EGYETEM nevezetű sunyi kis intézmény, ami befurakodott az életembe. Viszont igyekszem összeegyeztetni a kettőt, és mivel jelenleg kisebb szünetem van, úgy döntöttem, nagyító alá veszem, és apró darabokra szedek egy sokakat foglalkoztató történést. Ez pedig nem mást, mint a WATTPAD. Igen, jól olvastad, a Wattpad. Tanulástól túlfűtött perceimben arra gondoltam, hogy fél óra kikapcsolódás nem ártott még meg senkinek, és olvasni támadt kedvem. Azóta kétszer meggondolom, mire fordítom szabad perceimet, mert ami fogadott az egyenesen elkeserítő volt. Olyannyira, hogy ez mellett már nem mehetek el szó nélkül, sőt ami azt illeti elég sok minden zajlott le bennem, miközben a Wattpad „csodálatos” világában barangoltam. Láttam és olvastam én ugyan sok mindent, de ebben a misztikus, blogokkal teli világban még én is rengeteg új, egyenesen meglepő dologgal találkoztam, amit meg kell osztanom veletek. Így úgy döntöttem, hogy egy egész cikksorozatot szentelek eme szinte már varázslatos jelenségnek. Lesz itt minden…  A fizika törvényeit meghazudtoló mozdulatok, alapvető biológiai tudás hiánya, és még egyéb finomságok. Amennyiben érdekel, miként éltem meg első wattpadon töltött hosszas olvasgatásomat, tarts velem a Wattpad, avagy a fájdalom ötven árnyalata c. cikksorozatomban.

Az első részben a „romantikusnak” titulált blogokat fogom boncolgatni. De félreértés ne essék, egyetlen egy blog címet sem fogok megemlíteni, nem szeretném, ha az említett blogok írói netalántán bántónak éreznék a mondanivalóm bármely részét is. Általánosságban fogok említeni dolgokat.
Hát akkor lássuk a medvét. (Brumm…)

Az ember azt gondolná, hogy egy könnyed szerelmes történet felüdítő lehet a stresszes vizsgaidőszakban, de tévedtem. Amik szembe jönnek velem, az gyakran megbotránkoztató. Elsőként a 18-as karikával ellátott blogokra gondolok. Igen, jól olvastad, a 18-as karikával ellátott blogokról lesz szó.
Általánosságban véve ezen blogok leírásában, címében szerepel a SZERELEM, SZEX és az EXTRÁKKAL (nem viccelek, rengeteg alkalommal futottam bele az „extrákkal szóba”) szó. Na, de miért van erre szükség? Igen, talán figyelemfelkeltő, elvégre talán én is ezek miatt a szavak miatt nyitottam meg őket (nem, ez nem igaz, de tekintsük úgy, mintha így történt volna). De nem hinném, hogy egy blog attól lesz népszerű, ha minden fejezetben fiatal személyek vízszintes helyzetben (jobbik esetben) végeznek egymással testmozgást. Egy idő után ezek a blogok csak ismétlik egymást, mert a történet nulla, ezen jelenetek leírása meg egyenesen... nos, érdekes. Ennél kreatívabb szót akartam használni, de képtelen vagyok szavakkal, vagy bármi mással leírni azt, amivel minden második blogban találkozom.
Nézzük, miről is beszélek.
Adott egy lány és egy ifjú férfi (=fiú), akik szerelembe esnek, hosszas gyötrelmek után végül egymáséi lesznek. Nem hangzik túl eredetien, de az a gond, hogy sok esetben még a hosszas gyötrelmek kimaradnak. Egy „helló”, aztán irány az ágy (vagy más erre a tevékenységre alkalmas bútordarab).
Nem mondom, mert igenis van valóságalapja (manapság főleg), de egy rendesen megszerkesztett történet nélkül, ez nem ér semmit (személyes vélemény, nem kell kövekkel dobálni), és a blog egyszerűen csak betűk egymás után következő zuhatagja lesz. Egy ilyen egyéjszakás kalandot is tökéletesen le lehet írni, de ahhoz át kell látnunk az egész helyzetet, és azt is, mit akarunk belőle kihozni (már ha komolyan érdekel minket a dolog, és valami maradandót szeretnénk alkotni).
A következő pont az, hogy nem árt némi változatosságot vinni az ilyen jelenetekkel átszőtt történetekbe, mert egy idő után sajnos már csak sóhajtások és nyögések hagyják el a szereplők száját (és az olvasóét is, ha sokáig bírja). Felőlem nyöghetnek annyit a szereplők, amennyit csak szeretnétek, de az legyen külső szemmel is élvezhető. Sok olyan könyvet olvastam már, ami elég sok erotikus jelenetet tartalmaz (igen, ilyen könyveket is szívesen olvasok, nyugodtan kövezzetek meg), mégsem lesznek unalmasak. Félreértés ne essék, nem konkrétan a Szürke ötven árnyalatára gondoltam (de abban legalább van változatosság). Nem tanácsos többször leírni ugyanúgy valamit, mert egy idő után unalmas lesz (ezzel a problémával én magam is küzdök). Lehet fejlődni, apróbb változtatásokat eszközölni, helyszínt változtatni és igazából lehetőségek tárháza áll a kreatív írók előtt, hogy egy akár egyszerű erotikus jelenetet is megfogalmazzanak.  
De a legjobb még csak most következik.

Számtalan esetben találkoztam ezeknél a heves tevékenységeket leíró jeleneteknél (=szexjelenet), hogy „valahogy” történt valami. Na, de hogyan? Kíváncsi természetű vagyok, én szeretném tudni, hogyan is történt, de valahogy szinte sosem kapok választ. Pedig az író dolga lenne, hogy közölje velem. Élénk fantáziám van, de legalább kisebb iránymutatásra lenne szükségem, hogy mit is csinálnak a szereplők. Arra gyorsan rájöttem, hogy a legtöbb fantasztikus vetkőző-művész.

Mire is gondolok? Olyan pillanatok alatt lekerülnek róluk a ruhák, hogy az agyam fel sem tudja dolgozni, hogy akkor most, viselnek-e valamit a szereplők. A szövegben lévő utalásokból jövök rá a legtöbb alkalommal, mert sok esetben semmi jel nem utal arra, hogy a szereplők a nagy melegre való tekintettel megszabadultak néhány felesleges ruhadarabtól (Mert mi más okból tennék? Nem igaz?).
A másik vicces, és elég gyakran előforduló dolog, hogy ugyanazt a ruhadarabot kétszer is leveszik magukról. Hogyan? Mikor került vissza? Nem viccelek, ugyanazt a ruhát, amit korábban „letéptek, leszaggattak, esetleg lerágtak” ismét leveszik. Néhány esetben arra gondoltam, hogy túl sokat görgettem, és lemaradtam arról, hogy felöltöztek, de NEM! Azonban rájöttem, mi lehet ennek az oka. Kapaszkodjatok meg, mert ez nem más, mint… dobpergést kérek…
… a réteges öltözködés. Meglepő, de mindjárt elmagyarázom. Ezekben a történetekben a szereplők minden bizonnyal a saját egészségük megvédése érdekében minden ruhaneműből kétrétegnyit viselnek. Ami rettentően praktikus tud lenni, ha az ember egymás után kétszer esik neki a másiknak. Hiszen milyen romantikus, ahogy leszaggatják egymásról azokat a ruhákat, amik varázslatos módon visszakerültek rájuk. Úgy gondolom, hogy ezeknél a jeleneteknél mindig van egy tündérkeresztanya, aki megóvja őket a megfázásos megbetegedésektől, és míg nem figyel a kedves olvasó, felöltözteti őket. Ez azonban csak az én elméletem, szívesen fogadok egyéb ötleteket (akár kommentben is).
Beszéltünk már a ruhákról, de még nem beszéltünk a mozdulatokról. És ez viszi a pálmát. Ugyanis mindent elsöprő élményt nyújtanak a szexjeleneteknél. Egyenesen kihagyhatatlan (na, ez azért túlzás, de már nem volt visszaút). Az „ágyjeleneteknél” gyakoriak a különös leírások. A különös szót használom, mert a biológia törvényeit meghazudtoló nem olyan figyelemfelkeltő. Viszont sajnos arról van szó, hogy ezek a mozdulatok az emberi test számára kivitelezhetetlenek, mert vannak alapvető dolgok, amik megváltoztathatatlanok, ha csak nem egy Alien szaporodik (de ezt nem vesszük most számításba). Mégpedig emberek esetén van néhány testrész, ami ott van, ahol, és NEM lehet errébb vinni (normális esetben, és most nem beszélünk a vesék extrém esetben történő elmozdulásáról). Márpedig számtalan író gyönyörűen leírja, hogy ezt és ezt csinálták, két másodperc múlva pedig már egy egészen mást. Kérem szépen, abból a testhelyzetből azt nem lehet megcsinálni. Tudom, hogy csak a képzelet szab határt egy-egy történetnél, és esküszöm az én képzeletem hatalmas, azonban bármennyire is próbálkozom, képtelen vagyok rájönni, hogyan is sikerült az megoldani a szereplőknek. Lehet, hogy ezeken csak én gondolkozom ennyit, mert annyira szeretném, ha az lenne a fejemben, ami az íróéban, de sajnos ez nem sokszor sikerül, mert KÉPTELENSÉG, amit „papírra vet”.
Mi lehet a probléma? Minden bizonnyal a tapasztalatlanság, és ezzel nincs is semmi baj, mégis meg kell állnunk egy pillanatra. Számos esetben az ilyen blogok írója 14-15 éves, és mégis felnőtt jeleneteket tartalmazó fejezetekkel próbálja színesíteni a történetét, ami egy külső szemlélőnek akár zavaró is lehet. Őszintén engem nem ez zavar kifejezetten, hanem inkább az, hogy a vele egykorú olvasók ezt a „hibás” képet kapják a „felnőtt dolgokról”, például a szexről is. Ennek van egy vicces oldala, de sajnos sokan elhiszik, hogy tényleg így történnek a dolgok, ami viszont a későbbiekben rengeteg félreértéshez vezet, ha nem tisztázódnak.

Mint ahogy azt ti is láthatjátok, a felnőtt tartalmú blogok is rengeteg meglepetést tartalmaznak egy meglehetősen gyakorlott olvasó számára. Ez egy ideig elszórakoztatja az embert, aztán átfordul valami egészen rémisztő érzésbe, ami sajnos csak egyre fokozódik. De ez semmiképp se vegye el a kedveteket a Wattpadon való olvasástól. Én ugyan a legextrémebb eseteket próbáltam szemléltetni a számotokra, de minden bizonnyal én csak a Wattpad sötét oldalát láttam eddig. A későbbiekben igyekszem még több érdekességeket és szörnyűséget hozni nektek, amibe csak belebotlok.

A cikksorozat következő részében ismét a romantikus blogok egy fajtáját (igen sajnos külön fajtája van) fogom kivesézni, mégpedig a családon belüli szerelmek történeteit. Ami már eleve rémisztően hangzik, ugye? Majd meglátjuk.
Amennyiben érdekel a Wattpad, avagy a fájdalom ötven árnyalata cikksorozatom következő része, tarts velem a jövőben is.

Lena

1 megjegyzés:

  1. Minden szó igaz. :D és ez a rémisztő. Személy szerint részese voltam ennek, tudom, ki kezdte, ki folytatta, és milyen botrány lett belőle. Borzalmas. :(

    VálaszTörlés

Layout by Alessa